Kerro
museolle

Takaisin Kaupat, ostokset, shoppailu -muisteluun

Vistinarua ja karkkia Ylikylän kaupasta

1970-luvun alkuvuosina Ruosniemen Ylikylässä oli kolme kauppaa muutaman sadan metrin matkalla. Itse muistan parhaiten Ester ja Gunnar Rauhaniemen pitämän kaupan, jossa ala-asteikäisten ystävieni kanssa useinkin piipahdimme.

Ostoksina oli ainakin kuminauhaa välitunneilla hypättävää ”vistiä” (twist) varten. Vaaleansiniset lettinauhatkin muistan kaupasta ostaneeni, ja tietysti karamelleja. Erityisesti on jäänyt mieleen sellainen kerta, kun Heli-nimisen kaverini kanssa yritimme maksaa Suffelimme kourallisella pennin rahoja, joita olimme keränneet Ruosniemen kirjaston kellarissa kokoontuneen salaseuramme pääsymaksuina.

Närkästyksemme oli suuri, kun kauppias Gunnar ei pennejämme huolinut, ja jäimme ilman herkkuja sillä kertaa.

1 kommenttia

Jätä kommentti
Jukka 17.12.201513:00

Koska Rauhaniemen kauppa lopetettiin?

Jätä kommentti

Kirjoita uusi kommentti